Alenetid – to dage uden unger:-)

Jeg skal vist øve mig lidt mere i at være uden de kære unger:-)

Jeg har været uden ungerne i to dage nu. Først en dag sammen med Sune, og da han så i går rejste på arbejde, havde jeg en hel dag helt alene. Jeg skulle ikke noget. Jeg havde ingen planer, skulle bare være i sommerhuset og nyde roen og muligheden for at gøre lige det, JEG havde lyst til! De sidste 4 måneder har jeg været sammen med mine børn uafbrudt pga. corona, så det var faktisk temmelig underligt, at de lige pludselig ikke var her. Og at jeg bare havde helt ro til at nyde mit eget selskab.

Den første dag sammen med Sune var hyggelig med rolig aftensmad og tid til at snakke. Vi behøvede ikke spise tidligt, og vi kunne se film uden at tænke på, om lyden vækkede ungerne. Faktisk var vi flere gange lige ved at bede hinanden om at skrue ned, før vi så huskede, at børnene jo ikke var her. Vanens magt…! Jeg nød morgenstunden uden fare for at vække børnene, drak kaffe i solen og kunne endda snakke med veninder i Los Angeles (jeg var meget tidligt oppe), inden Sune vågnede. Jeg elsker tidlige morgener, og det var så skønt ikke at blive vækket, at skulle sørge for morgenmad og bare have ro.

Første døgn – tjek!

I går kørte jeg Sune til lufthavnen og kom tilbage til et tomt sommerhus. Og med det samme savnede jeg ungerne. Men jeg rystede det af mig og huskede på, at jeg ikke skulle noget. Jeg kunne bare slappe af, se en film, gå en tur, lytte til en podcast og spise lige det, jeg havde lyst til! Så det gjorde jeg… Det var ikke en specielt produktiv dag, men efter at have set tøsefilm på sofaen fik jeg da taget mig sammen til at gå en dejlig tur på stranden med en podcast i ørerne. Og så tog jeg en lur… For der var jo ro! Ingen der kedede sig og skulle underholdes, og ingen skrigende børn, der skændes i en leg.

Jeg nød helt sikkert, at der ikke var børn, som skulle puttes, og særligt her til morgen nød jeg, at de igen ikke vækkede mig. Faktisk sov jeg længere end jeg troede muligt. Det var sgu ret fedt!

Så andet døgn – tjek.

Nu vil jeg køre afsted og hente mine to skønne unger. Jeg er SÅ klar til at få dem hjem igen. Der går helt sikkert kun et par dage, før jeg igen er klar til lidt ro, men jeg må nok indrømme, at jeg savnede dem hurtigere, end jeg havde forventet!

1 kommentar til “Alenetid – to dage uden unger:-)”

1. Ja det er utroligt så hurtig man savner de der børn 😊
    For meget længe siden, da vores to ældste var ca 2.5 og 5 år gamle, var vi på alene telt tur til Tyskland.
    Vi holdt ud i tre dage, så kørte vi hjem til mine svigerforældre og hentede Helle og Lene.
    Da havde jeg næsten hold i nakken af at vende mig om for at se om de sad godt i bilen. Kunne slet ikke vænne mig til de ikke var der.
    Det lyder til I nyder sommeren i Danmark.
    Vi er jo også her i DK, og får camperet lidt og set nogle små øer.
    Fortsat god sommer. Mon
    i har en deadline.
    Mange hilsener fra os. Britta.